niedziela, 18 października 2009

Święty mój Patron Łukasz

Święty mój patron

     

Św. Łukasz jest moim patronem i wielu ludzi, którzy mi pomagają w moim niepełnosprawnym życiu, czyli całej służby zdrowia. Szczególnie jest patronem lekarzy, gdyż sam był z zawodu lekarzem. On jako jedyny był opiekunem Św. Pawła, gdy odbywał wyrok w więzieniu. Był przede wszystkim pisarzem. Jest autorem 3 ewangelii, w której pokazuje Boga wielkiego miłosierdzia i szalonej miłości. Także jest autorem księgi Dziejów Apostolskich, w której ukazuje świetne i wspaniałe początki naszego Kościoła Św.

Św. Łukasz jest również patronem malarzy, gdyż prawdopodobnie to On namalował  pierwszy obraz Matki Bożej Częstochowskiej. Jak głosi legenda malował go na kuchennym stole w Nazarecie. Na tym stole, przy którym jadła posiłki Święta Rodzina, czyli: Jezus, Maryja i Św. Józef. 

Tak, więc sami widzicie wiele mnie łączy z tym moim świętym patronem. Również sporo piszę o wielkim Bogu miłości i wielkiego miłosierdzia, oraz o zwykłej ludzkiej miłości. Też mam do czynienia ze służbą zdrowia, szczególnie z pięknymi i wspaniałymi pielęgniarkami i opiekunkami naszego DPS „KOMBATANT”  Także od czasu do czasu maluje obrazy głową tak jak i piszę głową.

Dla siebie proszę mojego patrona, by nieustannie wypraszał u Boga zdrową, gorącą miłość na całe moje niepełnosprawne życie. Dla całej służby zdrowia błagam by wypraszał cierpliwą, wytrwałą i ofiarną miłość. By podchodzili do chorego człowieka jak do umęczonego, cierpiącego Chrystusa, z wielką godnością i czułością. Z poszanowaniem godności człowieka, a nie jak niektórzy w naszym pięknym, choć i pogmatwanym kraju. Św. Łukaszu módl się za nami, abyśmy byli dobrymi ludźmi, pięknej ofiarnej miłości. Amen!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz